Subscribe

RSS Feed (xml)


Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, July 29, 2010

HANYA SATU PERKATAAN MAAF BISA MENYUBAH SEGALANYA....

maaf...macam mana perasaan kita masa kita tuturkan perkataan tu..ikhls atau cuma berpura2..

mudah untuk kita lafaz maaf...tapi bukan mudah untuk memaafkan...aku rasa suma orang pernah hadapi perasaan ini...aku sering kali keliru untuk memberi maaf atau meminta maaf...susah betul untuk kita tuturkan perasaan ni..hanya satu perkataan je...kita rela bermasam muka...rela berperang lidah...bunuh membunuh dan macam2 lagi...
hanya dgn satu perkataan itu semua kembali pulih..."maaf" apakah kekuatan perkataan ini sehingga kita berbaik semula...permusuhan hilang dan mcm2 lg..tapi kita ego...saling tidak mahu memhon maaf dan memaafkan...bila aku pk mmg bodo lah suma nie...hanya satu perkataan yg seng pun kita x ble sebut...dan saling berdendam antara satu sama lin...sampai bila kita mahu berdendam...sampai mati...x sudahnye...
bile aku renung baru aku faham kenapa NABI sentiasa memaafkan umatnya dan sering juga meminta maaf...Nabi Seorng yang tinggi darjatnya sanggup menyatakan maaf...tapi kita siapa...besarkah kita...tinggikah kita...glmorkah kita...tetapi kenapa susah untuk kita menyatakan SATU PERKATAAN INI.... MAAFKAN SAYA... :)

No comments:

Post a Comment

 
 

Designed By Blogs Gone Wild!